Mazda CX-5 2.5 benzyna 194KM, 4x4, automat

Bez względu na to czy samochody SUV są lepsze czy gorsze od niżej zawieszonych. Bez względu na to, czy są droższe, czy tańsze, to trzeba przyznać, że są modne, poszukiwane i świetnie się sprzedają :-)

Mazda CX-5 jest autem bez wątpienia jednym z ciekawszych aut tego segmentu. Posiada kilka ważnych cech, o których warto wspomnieć. Obecna wersja przeszła lifting w 2017 roku, który nadał jej bardziej agresywnego wyglądu, dużo lepsze wyciszenie oraz jakość wykończenia.

Mazda jako nieliczna marka japońska jest produkowana w `Japonii. Dodatkowo w czasach małych pojemności oferuje silnik benzynowe i o całkiem rozsądnej pojemności i do tego bez turbiny. Co ciekawe, o czym mało kto wie, bez filtra cząstek stałych.
W CX-5 mamy do wyboru trzy silniki o 4 mocach:

2.0 benzyna 166KM
2.0 benzyna 194KM
2.2 diesel 150KM
2.2 diesel 184KM

Testowane auto to wersja benzynowa o mocy 194KM z automatyczną skrzynią biegów (6 biegów) w wersji SKY PASSION.

Zaczynając od wyposażenia:

Automatyczna skrzynia biegów - standard
Silnik 2.5l wolnossący o mocy 194KM i moment obrotowy 258 Nm
Skórzana tapicerka
Nawigacja
Pełen komplet systemów bezpieczeństwa - martwe pole, rozpoznawanie znaków, system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu, system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu, system wykrywający znużenie kierowcy, System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania
Aktywny tempomat
Kolorowy wyświetlacz Head-up z funkcją pamięcią ustawienia (na przedniej szybie)
Dwustrefowa klimatyzacja
Podgrzewane siedzenia - przód i tył oraz podgrzewana kierownica
Nagłośnienie BOSE
Elektryczne siedzenia z pamięcią
Koła 225/55R19 na felgach aluminiowych w kolorze Gun Metal
Elektryczna klapa bagażnika
Bezkluczykowy dostęp
Światła led

1
2
3
4
5
6
7
8
Jak widać wyposażenie jest bardzo bogate a jakość wykończenie naprawdę dobra.

Przejdźmy więc do wrażeń z jazdy. Auto jest zestrojone bardzo sztywno, szczególnie w wersji wyposażenia na 19 calowych felgach. Nie jest to zbyt wygodne na progach zwalniających i dziurach, jednak świetnie się sprawdza ciasnych zakrętach. Nie jeden compact mógłby się zawstydzić przy pokonywaniu ostrych zakrętów w konkurencji z CX-5. Silnik oferuje wystarczającą moc. Moc jest uzyskiwana bardzo płynnie w szerokim zakresie obrotów. Przy spokojnej jeździe w środku jest cicho a przy mocnym wciśnięciu pedału gazu jest trochę głośniej, jednak głoś jest przyjemny i bazowy. Przyspieszenie do 100km/h to 8s. Jest to zupełnie wystarczające przyspieszenie na takie auto.

Co ciekawe, auto zadawala się naprawdę niewielkim spalaniem. W mieście to ok 10l na 100km a w trasie ok 7l na 100km.

Jazdę uprzyjemnia niezłe nagłośnienie BOSE powiązane również z radiem DAB oraz odtwarzaczem CD (ostatnio rzadkość w autach).

Wyświetlacz head-up informuje o prędkości, martwym polu oraz nawigacji. Nawigacja standardowa jest całkiem dobra a dodatkowo jest również możliwość CAR PLAY oraz ANDROID PLAY z mapami GOOGLE MAPS.

Warto wspomnieć o bardzo dobrych światłach - matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH) .

Ogólnie auto sprawia wrażenie bardzo solidnego i dopracowanego. Prawdopodobnie spokojnie może konkurować z markami premium takimi jak BMW, Mercedes, Audi… Do tego ma zalety niskiego kosztu zakupu, małej utraty wartości i tanich przeglądów na poziomie ok 900 zł.

Samochód warty zainteresowania

OFERTY SPRZEDAŻY AUT


Zapraszamy do zapoznania się z ofertą sprzedaży aut.
Są to najlepsze oferty, bezpośrednio od dealerów, specjalnie dla naszych Klientów.


zobacz aktualne oferty
Niniejsza strona internetowa/witryna ma charakter wyłącznie informacyjny.
Informacje zawarte w niniejszej witrynie nie są prawnie wiążące i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.